Anmälan för våra verksamheter i Sverige
Återkoppling
Så snart en anmälan har gjorts kommer en inledande undersökning att göras, varefter beslut fattas om hur ärendet fortsatt ska hanteras. Inom tre veckor efter att anmälan har gjorts kommer anmälaren att få återkoppling som bekräftar att anmälan har mottagits och hur ärendet kommer att hanteras.
Är anmälan gjord anonymt så att vi inte kan kontakta den som har gjort en anmälan, kan information erhållas genom kontakt med vårt högkvarter på telefon 08-562 282 00. Ange att ett svar på anmälan söks.
Anmälan för våra verksamheter inom det internationella utvecklingsarbetet
Frälsningsarmén vill säkerställa ansvarighet och hög kvalitet i vårt internationella utvecklingsarbete. Därför vill vi göra det enkelt att framföra klagomål eller göra en orosanmälan säkert och anonymt. Formuläret på länken nedan är en del av våra säkerhetsrutiner. Du kan fylla i formuläret om du har sett att Frälsningsarmén inte håller den standard vi har satt upp och ska följa. Eller om du har upplevt, sett eller hört om dåligt agerande av Frälsningsarmén och vår personal i utlandet.
In english: The Salvation Army Sweden wants to ensure accountability and quality in our international community development work. Therefore we want to make is easy to raise any complaints or safety concerns. The form on the following link is our complaint mechanism. We welcome you to fill it in if you believe that we have not lived up to our obligations or if you have experienced, seen or heard of any undesirable actions by The Salvation Army Sweden and our staff.