Kvinnocentret i Akalla söker en administratör
Vårt kvinnocenter i Akalla söker en administratör som kan arbeta nära verksamhetschefen med ärenden rörande primärt ekonomi, statistik och inköp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då tjänsten är placerad på ett center för kvinnor ser vi gärna kvinnliga sökande. Vi tar emot ansökningar löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Foto: Teresia Jansson
Hitta på sidan
Frälsningsarmén är en kristen kyrka med stort samhällsengagemang. Vår uppgift är att stötta dem som har det svårast i samhället. ”Vi tar oss an uppdraget att göra världen till en bättre plats.”
Kvinnocentret i Akalla har funnits i drygt 25 år och arbetar kontinuerligt för att möta upp och stötta människor som befinner sig i utanförskap. Centrets målgrupp är kvinnor med migrationserfarenhet som lever i någon slags utanförskap och/eller utsatthet. Centret är en välkomnande plats som samlar människor från olika delar av världen och skapar ett gemensamt rum och sammanhang samtidigt som det syftar till att stärka individers egenmakt och handlingsutrymme genom bl.a. kunskap om det svenska samhället, kunskap i svenska samt kunskap om rättigheter och skyldigheter.
Nu söker vi en administratör som kan arbeta nära verksamhetschefen med ärenden rörande primärt ekonomi, statistik och inköp.
Arbetsuppgifter
Som administratör ansvarar du för löpande administrativa uppgifter såsom statistikrapportering, kontering och inköp. Du är behjälplig vid rapportering till diverse externa parter och är van vid att författa texter för detta ändamål. Du stöttar verksamhetschefen i budgetprocessen och vid författande av verksamhetsplan och verksamhetsberättelse. Du har koll på, och bevakar, administrativa deadlines. Du tar anteckningar vid möten.
Du stöttar övriga personalgruppen med administrativa uppgifter då tid finns.
Att vara anställd på Kvinnocentret innebär att man stöttar sina kollegor och ser helheten i verksamheten. Vi är en relativt liten arbetsgrupp och behoven vi möter är stora. Därav måste man ta sig an rollen med en flexibel inställning och med förståelse för att man i arbetsgruppen förväntas rycka in där det behövs.
Kvalifikationer
- Du har erfarenhet från tidigare roller där du arbetat med generella administrativa uppgifter och ekonomiadministration.
- Du har goda kunskaper i Office-paketet.
- Du är strukturerad, ordningsam och välplanerad i hur du utför dina arbetsuppgifter.
- Det är meriterande med erfarenhet från praktiskt, socialt arbete och av att möta människor i utanförskap.
Du behöver vara trygg i dig själv och ha tydliga ramar mellan fritid och arbete. Vi söker dig som är solidarisk med Frälsningsarméns värderingar och vi ser att du har en personlig kristen tro. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Då tjänsten är placerad på ett center för kvinnor ser vi gärna kvinnliga sökande.
Anställning och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning placerad i Akalla, med start enligt överenskommelse (så snart som möjligt). Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten är på 80% och arbetstiderna är förlagda måndag – fredag.
Lön enligt överenskommelse.
Vi tar emot ansökningar löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag.
Vid frågor kontakta verksamhetschef Karin Asplund; 073–920 48 46
Ansökan skickas till: karin.asplund@fralsningsarmen.se senast per den 16 januari 2025.